joi, 6 mai 2010

Bahrain, o oază de aikido

Urmare a contactelor inițiate de MIHAI VLADU SENSEI acum câteva luni, am primit invitația de a reprezenta Fundația Română de Aikido Aikikai la seminarul de AIKIDO desfășurat în Manama, capitala Regatului Bahrein. Invitația a fost făcută de colegul nostru TEODOR ARDELEANU, rezident în Bahrain, împreună cu SUFIAN NIBDELAID SENSEI, președintele Bahrain Aikido Academy.
http://www.aikidobahrain.com/.



Trebuie să menționez și participarea CRISTINEI GHINEA SENSEI, care a întregit delegația FRAA la acest eveniment.

Am plecat către Bahrain luni dimineața, cu un zbor al companiei Turkish Airlines care avea prevăzută o escală (lungă) în Istanbul. Cum era pentru prima oara când ajungeam în acest oraș, am profitat de timpul avut la dispoziție pentru a vizita Moscheea Albastră și Palatul Top Kapi, pentru a-mi face o idee sumară despre acest oraș situat pe două continente.

Odată îmbarcați în al doilea avion, zburăm către Bahrain timp de trei ore și jumătate. Trecem cu ușurință de poliția de frontieră – având deja vizele pentru Bahrain – și de vamă, după care ne întâmpină cu căldură prietenul nostru Teo.

Seminarul a durat trei zile, cu o singură practică zilnică, seara de la 19:00 la 20:30. Este de altfel o perioadă bună pentru că în timpul zilei este foarte cald (cca 37, 38º C) iar aerul condiționat nu este o soluție sănătoasă, întrucât gurile de ventilație sunt amplasate aproape de practicanți astfel că nu este indicat să stai transpirat într-un curent de aer foarte rece.

Nu sunt prea mulți practicanți de AIKIDO în Bahrain; cam 50, iar la stagiu pe tatami au venit în jur de 20 de practicanți. Cu toate că numărul lor nu a fost mare, intensitatea practicii și plăcerea cu care s-a lucrat au fost deosebite.

Tehnica pe care am arătat-o este cea obișnuită pentru noi – cele patru TAI SABAKI predate de FUJITA SENSEI, apoi tehnici din GYAKU HANMI, AI HANMI, SHOMEN UCHI și YOKOMEN UCHI: IRIMI NAGE, IKKYO, KOKYU NAGE, SUMI OTOSHI, sSOKUMEN IRIMI NAGE. Nimic deosebit, însă am insistat pe modul corect de a executa aceste tehnici (când spun corect mă refer la atenția acordată detaliilor, pozițiilor mâinilor și picioarelor, menținerea verticalității spatelui și așa mai departe).



La finalul ultimei practici am primit plachete aniversare din partea Bahrain Aikido Academy, pentru a ne aminti și mai bine acest seminar.

Cele trei zile au trecut repede, iar Teo ne-a ajutat arătându-ne orașul și împrejurimile. SUFIAN NIBDELAID SENSEI ne-a invitat la un restaurant cu specific persan, Teo ne-a dus la un restaurant libanez, iar în ultima seară am avut un barbecue pe terasa hotelului, la etajul XX....



Toate acestea încheiate, m-am ales cu o experiență foarte interesantă, cu prieteni noi și cu un partener potențial al Fundației Române de Aikido Aikikai.

Mulțumiri tuturor celor care au făcut posibilă această experiență: Mihai Vladu, Teodor Ardeleanu și Sufian Nibdelaid.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu