sâmbătă, 14 aprilie 2012

Practica speciala

Ieri am avut o practica speciala la dojo. Inainte de a o descrie as vrea sa va vorbesc putin despre conceptul de dojo in intelegerea mea. Mot a mot dojo inseamna locul Caii, locul unde studiem Calea. Mai important insa decat locul in sine sunt oamenii care formeaza un dojo. Ei sunt, ar trebui sa fie, apropiati unii de altii prin pasiunea comuna pentru arta si prin dorinta puternica de a merge pe Cale, indiferent de dificultati, respectuosi fata de cel in care au incredere sa ii indrume pe aceasta si respectuosi unii fata de altii. "Artele martiale incep si se termina cu respect" spunea Gighin Funakoshi, creatorul Karate. Dojo-ul in viziunea mea, este acest grup special de oameni. De aceea, am dorit ca ieri sa facem ceva si pentru spirit, mai mult decat de obicei. O mica demonstratie a marcat debutul practicii speciale de ieri iar apoi membrii dojo-ului care au putut participa au putut vedea o parte din tehnicile lui Fujita Masatake sensei, mentorul si maestrul Fundatiei Romane de Aikido Aikikai, despre care vorbesc - cred - la fiecare practica. Mi-am dat seama ca desi maestrul Fujita nu poate fi printre noi fizic, cu siguranta este in spirit, prin amintirile de nesters lasate in fiecare dintre discipolii sai. Imi propun sa fac mai mult in aceasta directie in viitor iar elevii mei, cei ce sunt interesati in viziunea mea asupra Caii, sunt bineveniti sa mi se alature si sa ma urmeze. In incheiere, daca Andrei Grigorescu poate posta si cateva fotografii de la practica de ieri, il astept sa procedeze astfel, cu multumiri anticipate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu