miercuri, 21 august 2013

ESEU shodan - Gabriela Moldovan





Univers,Cer si Pamant,Pamant si Cer


Stresul cotidian,oboseala de la locul de munca,si durerile mele de spate,au fost motive foarte serioase,care m-au determinat sa iau hotararea de a merge la o sala de sport.
Intr-o seara,uitandu-ma la un film ,avandu-l protagonist pe Steven Seagal,am hotarat sa merg la Aikido,sperand,ca dupa cateva practici,sa-mi treaca si durerile de coloana.
Restul,intalnirea mea cu Aikido este soarta,intamplare,Karma.
La inceput nu stiam ce inseamna Aikido,acum dupa cinci ani de practica intensa,iubesc foarte mult Aikido,imi dau seama ca este o arta martiala ce ma caracterizeaza:disciplina,respect,curatenie spirituala.
O- Sensei Morihei Ueshiba, consacrandu-se de la varsta de 15 ani studiului Budo,avea sa descopere singur,lucrul cautat cu atata ardoare;”Adevaratul Budo este,de a accepta spiritul Universului,de a mentine pacea in lume,de a pune in valoare tot ceea ce fiinteaza in natura si in conformitate cu legile acesteia”.
Si aceasta inseamna Aikido;Aikido este budo(arta martiala)care ne arata drumul catre armonie;Aikido sta la radacinile marelui spirit al reunificarii intregii creatii manifestate.
Antrenamentul zilnic in Arta Pacii,-cum isi mai denumeste O Sensei arta luptei sale-,permite Divinitatii din-nauntrul tau sa straluceasca din ce in ce mai tare.
Arta Pacii nu va restrictiona niciodata nimic;ea imbratiseaza si purifica totul”.
Ce denumire poate fi mai innaltatoare decat Arta Pacii?!
E arta tuturor religiilor la un loc,e visul celor mai umaniste arte;e visul omenirii!!!
De ce am nevoie de aikido?-Nu stiu,sau poate stiu prea bine.
Acum mi-am dat seama ca am gasit ceea ce cautam:sanatate fizica,dezvoltare spirituala si pacea interioara.
Iubesc Aikido,pentru ca eticheta respectul si bunul simt sunt la loc de cinste;trebuie sa acordam respect tuturor si sa nu uitam sa multumim ori de cate ori este nevoie.
A respecta partenerul,inseamna sa avem grija sa nu-l ranim,trebuie sa tinem cont de faptul ca el ne ofera corpul pentru ca noi sa avansam,sa ne antrenam,sa invatam;trebuie sa devenim mai buni,sa fim modesti si rabdatori;sunt sfaturi pe care le aud mereu,la Dojo,de la Sensei.
De ce avem nevoie de protectia spiritului Universului,de ce avem nevoie de valorile fiintei Natura,de legile ei implacabile,de ce de echilibru,de ce de Divinitate,de ce de pace?!De ce?
Aikido este in foarte mare masura,raspunsul la toate aceste intrebari.
Dar pentru a intelege foarte bine raspunsurile la aceste intrebari,este neaparat necesar sa practicam cu perseverenta,sa muncim si sa transpiram pe tatami,sa avem o putere spirituala mai mare si sa rezistam pe Cale.
Ce inseamna Sensei ,decat invatator sau profesor,calauzitor sau intelept?
Eu as spune calauza pe drumul intelepciunii,spre Arta Pacii,spre Arta Aikido.
Din momentul in care iti vezi si constientizezi Sensei-ul,ca pe o adevarata calauza spre intelepciunea Aikido,principiile de baza si respectul fata de Dojo,fata de tatami,fata de Kamiza,fata de toti aikidoka,si nu in ultimul rand fata de Sensei,vin de la sine.
Un Sensei adevarat,de la inaltimea modestiei inteleptului,va sti sa-si ridice elevul spre drumul prafuit cu colb de stele,spre constelatia Aikido.
Eu cred si stiu ca am calauza inteleapta,spre acest Cer.
Ii multumesc din tot sufletul lui Sensei Adrian Bunea pentru tot ceea ce m-a invatat in a practica Aikido,un om cu o personalitate distincta,pentru care ,principiile de baza-onoarea,integritatea,onestitatea,respectul-sunt primordiale la Dojo ,si in viata cotidiana.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu