marți, 8 septembrie 2009

Fujita Masatake Sensei

Am auzit pentru prima oară de Fujita Sensei de la prietenul și maestrul meu Viorel Dan, în perioada în care practicam împreună la dojo-ul Ecran Club condus de Dan Ionescu sensei. Bineînțeles că mi-a povestit, în multele "ședințe" de după practică udate cu bere (de obicei) sau suc, și de ceilalți maeștri pe care Viorel îi intâlnise în perioada în care fusese elevul lui George Raicu sensei: italienii - Veneri sensei, Sassi sensei, olandezul Peter Bacas sensei și japonezii - Seki sensei, Yokota sensei, Kobayashi sensei dar mai ales Fujita Sensei....



Văzusem, în filme mai mult sau mai puțin noi, mari maeștri de Aikido: Tada sensei, Yamada sensei, Tamura sensei și mulți alții. În realitate însă nu văzusem niciodată un maestru japonez de Aikido, așa că toate cele povestite de Viorel m-au făcut să îmi doresc să văd "live" măcar un maestru japonez. Atunci când a apărut ocazia, în anul 2000, nu am ezitat să particip la stagiul de vară al Federației Române de Aikido Aikikai, la care a venit Fujita Sensei, însoțit de Peter Bacas sensei.

Trebuie să mărturisesc că am rămas foarte mirat văzându-l pe Fujita sensei demonstrând tehnicile de Aikido. În primul rând pentru că nu era atât de spectaculos ca ceea ce văzusem în filme (și nici așa cum îmi imaginasem), iar în al doilea rând pentru că, deși avea mișcări atât de simple (în aparență) avea o eficacitate ieșită din comun.

Anii au trecut, am participat la mai multe stagii cu Fujita sensei, am mers si la stagiile altor maestri - Tada sensei, Arikawa sensei, Endo sensei, Yasuno sensei si multi altii - si la un moment dat am realizat ca pentru mine, a fost o sansa extraordinara sa il intalnesc pe Fujita sensei. Chiar daca nu am putut studia cu dansul atat de mult pe cat mi-ar fi placut, am vazut si am invatat un Aikido care eu cred ca mi se potriveste, mental si fizic.

Fujita sensei este un om deosebit si un mare maestru de Aikido. Este o persoana educata si cu o vasta experienta si care crede ca Aikido este accesibil tuturor oamenilor, indiferent de originea acestora. Fujita sensei este un exemplu pentru generatiile si generatiile de practicanti care au avut sansa si onoarea de a-l intalni si asta este evident atunci cand il cunosti, atunci cand vorbesti cu elevi de-ai dansului sau cu persoane cu care s-a intersectat de-a lungul timpului. Am vazut modul in care era privit si in alte tari ale lumii unde l-am urmat, cat si in Japonia. Respectul deosebit de care Fujita sensei se bucura este pe deplin meritat.

In ceea ce ne priveste pe noi, Fundatia Romana de Aikido Aikikai, am avut norocul de a fi sprijiniti de Fujita sensei in actiunile pe care le-am intreprins, de a fi indrumati in directia buna si astfel, astazi, suntem o organzatie recunoscuta oficial de Aikikai Hombu Dojo.

Se pot spune multe lucruri despre Fujita sensei, insa ceea ce mi se pare mie cel mai important, este faptul ca dansul este un mare OM.

Inchei aici, desi sunt sigur ca voi mai gasi multe alte lucruri de spus despre dansul, cu speranta ca sanatatea i se va imbunatati si poate va reveni alaturi de noi, asa cum ne dorim din toata inima.

Adrian Bunea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu