luni, 8 februarie 2010

Impresii după stagiu

Maestrul PAGANO, care în curând va împlini 71 de ani (!) a fost, ca de obicei, aceeași persoană energică pe care ne-o aminteam. Deși inițial stagiul a fost anunțat ca unul de arme, sensei a considerat că este mai bine să exersăm și tehnici fără arme; mai ales NIKYO, SHIHO NAGE, IRIMI NAGE, TENCHI NAGE și IKKYO, la care Maestrul a punctat câteva elemente pe care eu le-am gasit foarte interesante.

Deși am avut și o lecție cu jo-ul, majoritatea timpului de la practica exercițiilor cu arme a fost dedicată bokenului. 



Studiul armelor nu face parte, e drept, din repertoriul Aikido, însă el este util din cel puțin câteva puncte de vedere :

1. Induce o stare de pericol mai mare, necesară pentru creșterea gradului de atenție și de concentare;
2. Mișcările fără arme devin mai precise după utilizarea acestora;
3. Practicanții se familiarizează cu mânuirea armelor, astfel că devin mai preciși în tehnicile de tanto dori, jo dori și tachi dori.



Anul acesta am înregistrat o premieră, întrucât Maestrul PAGANO ne-a arătat elemente din KI NO RENMA – exerciții pentru dezvoltarea KI-ului, așa cum sunt ele transmise de către Maestrul TADA HIROSHI (9 dan Aikido Aikikai), precum și elemente inedite de OverTone (o variantă de KOTO DAMA; presupun, întrucat nu am apucat să cerem mai multe detalii, dar pe viitor vom încerca să aflăm cât mai multe lucruri în această direcție). Oricum, la ora 8.00 în dimineața zilei de 7 februarie, ușa dojo-ului a fost închisă de Maestrul PAGANO, care a fost extrem de strict în această privință, apoi am început practica. În ceea ce mă privește, am găsit extrem de interesant ceea ce am făcut, mai ales că după o noapte lungă la restaurantul Caru cu Bere și un somn scurt acasă, m-am revigorat într-un fel absolut incredibil....



Sala unde am organizat stagiul împreună cu Sorin Despa sensei (Tenchi dojo), s-a dovedit a fi neîncăpătoare. Având în vedere numărul foarte mic de practicanți din afara Bucureștiului care se anunțaseră, am considerat că spațiul ne va ajunge. Ne-am înșelat, deși nu este un lucru chiar rău dintr-un punct de vedere, însă aș fi preferat o reacție mai timpurie și mai bună a colegilor noștri. Data viitoare, poate....



Au participat practicanți din București (evident), Ploiești, Pitești, Rm. Vâlcea, Cluj și Arad, atât din cadrul Fundației Române de Aikido Aikikai cât și din alte organizații: Federația Română de Aikido (cu această organizație avem semnat un protocol de colaborare), Aikikai Romania și Asociația Română de Aikido. A fost o plăcere să arătam cu toții că mesajul de unitate promovat de Aikido nu este numai un slogan, ci începe – deși timid – să devină o realitate. Din partea noastră, a Fundației Române de Aikido Aikikai, există toată deschiderea pentru colaborarea cu cei care înteleg să meargă pe calea Aikido așa cum a creat-o O-sensei UESHIBA MORIHEI în prima parte a secolului XX.



La stagiu au participat sau au asistat și alți maeștri și practicanți de Aikido sau alte arte marțiale; îi menționez pe Maestrul Florentin Marinescu (9 dan Ju Jitsu, 7 dan Karate) – președintele F.R.A.M., Maestrul Orlando Călina (8 dan karate, 5 dan Ju Jitsu) și Maestrul Florin Popescu (5 dan Aikido Aikikai) – dojo C.A.S.A. Nu trebuie să îi uităm pe cei 6 elevi ai Maestrului Pagano, care l-au însoțit până în înzăpezita Românie pentru a fi alături de noi la practica Aikido dar și pentru a vedea zăpada atât de mare pe care nu o văzuseră decât țn filme (afirmația le apartine).



Mulțumiri speciale prietenului și colegului nostru Bogdan "Bob" Resmeriță care ne-a ajutat foarte mult în organizarea unor aspecte ale acestui stagiu, precum și președintelui F.R.A.A., Dorin Marchiș, și directorului tehnic al F.R.A.A., Iulian Prepelici, care au reușit să ajungă în București de la Cluj, respectiv Arad, în ciuda vremii nefavorabile, a distanței mari și a programului încărcat al fiecăruia.

Pentru imagini de la stagiu, vă sugerez să "navigați" pe site-ul Maestrului Ștefan Serafim: http://www.doshin.ro/, unde puteti găsi și o altă relatare despre acest stagiu.

Mulțumirile mele Maestrului Sorin Despa, alături de care am organizat acest stagiu, și tutror celor care, deși nenominalizați aici, ne-au sprijinit.

Un comentariu: